Türkçe’de anahtar kelime anlamına gelen keyword, insanların arama motorlarında aradıklarını bulabilmek için yazdıkları kelimeleri ifade etmektedir. Anahtar kelimeler, sitenizin içeriği hakkında arama motorlarına ve ziyaretçilerinize fikir vereceğinden web sitenizde sunduğunuz ürün ve hizmetler ile ilgili özenle seçilen kelimeler olmalıdır.
Anahtar kelime belirlemeden önce mevcut sitenizle erişmek istediğiniz hedefleri kesin olarak belirlemelisiniz. Alanınızla ilgili kelime ya da kelime gruplarını hedefleriniz ile doğru orantılı biçimde kararlaştırdıktan sonra belirlenmiş kelime ve kelime gruplarının aranma hacimlerini belirlemelisiniz. En son ise kelimelerin rekabet analizlerini yaparak, kelimelerin karlılık oranlarını değerlendirmelisiniz. Bu 4 aşama sonunda anahtar kelime listenizi oluşturarak bunlar üzerinden çalışmalarına başlayabilirsiniz.
Keyword’u her ne kadar anahtar kelime olarak çevirsek de tek kelimeden oluşmak zorunda değildir. Kelime sınırının 6-8 kelime ile sınırlı olması spam olarak algılanmaya sebep olacağından sağlıklı olmamaktadır. Örnek vermek gerekirse ‘arabalar’ ve ‘tatil’ bir anahtar kelime olduğu gibi ‘5 yıldızlı oteller’ de bir anahtar kelime sayılmaktadır.
Keyword Research yani ‘Anahtar Kelime Araştırması’ ise kullanıcıların benzer bir konuyu ararken arama motorlarına yazdıkları alternatif arama terimlerini bulmak ve araştırmak için kullandıkları bir SEO uygulamasıdır. SEO çalışması yapan kişiler arama motorlarında daha iyi bir sıralama elde edebilmek için kullandıkları anahtar kelimeleri araştırırlar. Kısaca Anahtar Kelime Araştırması arama motorlarında web sitenizi en iyi tanımlayan kelimeye karar verme sürecidir.